Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Saturday, March 5, 2011

BIG (Hari Pertama).. =)

Hari 1 : 24 Januari 2011


Jam 8 pagi, kitorang bertolak dari IPG menaiki bas. Kelas RBT naik bas lama (walaupun lama tapi sangat best).. dalam perjalanan, kitorang singgah kat kedai makan Juwita (kalau x silap la) berhampiran Parit Raja, Batu Pahat. Lepas tu, kitorang pun teruskan perjalanan ke Mersing.

Jalan nak ke Mersing dari Kluang agak bengkang-bengkok. Kalau ada sape2 yang mudah pening tu sila lah bawak minyak kapak ye.. x pun bawak limau banyak2 untuk hilangkan pening.

Jalan macam ular kena palu.

Pening ke bang?.. haha.. :)


Setelah perjalanan yang jauh, sampailah kami ke Bandar Mersing.. =)

Yeay.. dah sampai.. =D
Untuk makan tengah hari, kitorang beli bungkus kat sebuah gerai tepi jambatan Sungai Mersing.


Singgah beli makanan kat sini.. =)
Jambatan Sungai Mersing..
Dah beli makanan.. jom sambung perjalanan.. =)

Kat depan tu Gunung Arong.
Sampai kat destinasi... lepas siap punggah barang2, terus makan makanan yg beli tadi.. lepas makan kitorang buat solat Zohor + Asar.. kat sini, kitorang just buat solat Jamak + Qasar je sebab jarak perjalanan pun lebih dari 2 marhalah.. then, kitorang ada demonstrasi pasang khemah.. yg ni x de masalah sebab dh biasa buat masa kat skola dulu.. huhu.. :)


Selesai demonstrasi, pasang khemah sendiri pulak.. =)

Gotong royong pasang khemah..
Berganding bahu x kira bangsa.

Ni la khemah kami.. boleh tido 10 orang tau.. =)
Lepas siap2 pasang khemah, ada water confident.. dalam water confident ni, macam2 kitorang belajar, antaranya cara apungkan diri, cara nak imbangkan badan kat permukaan air dan lain2 lagi.

*mintak maaf la.. kamera x kalis air.. so xleh bawak gi masuk laut.. =)

Sebelah petang, group yang ditugaskan memasak melaksanakan tugas. Makan ala2 warung + kampung gitu.. bak kata kawan saya, macam Warung Pak Jabit dalam cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah... sangat nostalgik.. ahaha.. (apa la aku mengarut ni).. =P


Malam tu, kitorang makan lepas solat Maghrib + Isyak..



Lepas makan, kitorang gerak ke dewan (dewan ke?) untuk sesi Latihan Dalam Kumpulan (LDK).. LDK malam pertama ni kitorang just belajar cara2 untuk rawatan kecemasan je. Antara yang wajib ialah buat anduh dan cara guna strecher (betul ke tak eja ni).. serius, LDK ni sangat seronok... lagi2 pulak dapat lecturer yg sporting dan x terlalu garang.. memang penuh gelak tawa je lah LDK ni.. 




Selesai tu, kitorang pun masuk tido di khemah masing2.. =)

No comments: