Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Sunday, June 6, 2010

Malam hujung sem...

Agak lewat aku menaip entri ini... sebabnya? kerana pada malam selepas peristiwa ini berlaku, aku kesibukan mengemas bilikku yang perlu dikosongkan menjelang esok paginya bersempena cuti semester... bayangkan la macam mana kelam kabutnya bila barang2 yang menimbun2 tu perlu dibungkus atau di"packing" dalam masa 10 jam pada awal pagi, di saat orang lain ramai yang diulit mimpi2 indah... hee~... nasib baik sempat... =)

Hari Khamis (3 Jun 2010), merupakan hari konvokesyen kali ke 17 (rujuk entri ini)... hari tersebut juga merupakan hari terakhir bagi semester 2 bagi PPISMP aku di sini... majlis konvo tamat lebih kurang jam 2 petang, tapi aku tak balik pada hari yang sama... sebabnya itulah, bilik tak kosong lagi... xkan nak tinggal semua barang2 tu, ye tak... huhu~...

Pada petang tu, aku dan rakan-rakan pergi berfoya-foya di Batu Pahat Mall... almaklumlah, elaun da masuk minggu sebelumnya... so pada petang tu kiranya nak joli la sikit... hua3...

Mereka2 yang ikut serta...

Dah berapa lama entah aku tak outing naik bas awam... selalunya aku duk usha moto orang je kalau nak outing, senang sikit... lagi2 kalau nak pegi kat area bandar atau kat SquareOne @ Carrefour... tak pun bawak kereta... tapi disebabkan petang tu kitorang agak ramai (lebih kurang 8 orang), maka kami menaiki bas sahaja... ala... bukan jauh pun BP Mall tu, jalan kaki pun sampai...

Naik escalator nak ke Pacific Bowl... =D

Seronok sangat3 pada petang tu... mula2 kitorang gi main bowling... da lama tak main benda nih... walaupun kalah, tapi tetap seronok... ala, kalah pun sebab aku da kepenatan mengemas dewan time abis majlis tu... so kekurangan tenaga la nak main bowling... hee~... alasan yang baik... :P

Sebelum buat balingan... posing dulu... hee~

Lepas main bowling, kitorang pegi karaoke pulak.... like this very3 much... I like karaoke... hua3... sangat seronok ye menyanyi melepas tension... selalunya aku hanya menyanyi sambil disaksikan oleh laptopku yang tersayang ini sahaja...huhu~... banyak gak lagu aku layan petang tu... ade dalam 9 lagu kut... lagu wajib bagi aku, Harum Subur Di Hati - Bumiputra Rockers... memang feeling...

Pas karaoke tu, kitorang gi solat Maghrib kat surau kat BP Mall tu... then gi makan plak kat Food Junction... seronok ye makan ramai2... sambil tu kitorang borak2 lagi... ye la... malam last... pasni 3 mggu x jumpe woo... huhu~

time makan tu, ade le sorang yang turut serta ni mengajak kitorang karaoke lagi... katanya dy nak blanje... haishh... rezeki jangan ditolak... :D

Dari food court nak gi karaoke, lalu kat pusat game... kitorang tersangkut kat ctu kejap... aku main game lumba, kalah lagi... tapi bukan salah aku ye... salah mesin tu dan salah orang yang buat mesin tu (tetiba nak salahkan mesin plak... :P )... ye la... aku kan da biasa bawak kereta sebenar... so, kalau nak buat mesin lumba kereta tu, buatlah serupa mcm keta betul... ini tak, putar stereng sikit da terbelok banyak... pastu brek dy tu, aku rasa kalau baling cicak pon da terbrek habis dah... ringan gila... tak macam brek kereta yang perlu ditekan dengan kaki... aisehh... =(

Semangat tul main game... kn bagus kalau buat assignment pun bersemangat mcm nih... =P

Karaoke lagi, brape lagu ye... 6 kut... dengan perut yang penuh... hahaha... pastu, masa nak keluar tu, ade brader sruh sambung nyanyi kat booth dy, ada lagi 4 lagu dy x sempat abiskan sbab nk cepat... wah... rezeki lagi... :D

terlalu seronok bernyanyian, sampailah jam 10... kena balik cepat, sebab pagar maktab tutup kul 11 malam... sebelum balik, sempat jugak beli marshmallow kat tingkat bawah... sangat3 sedap... harga pun boleh tahan... huhu~... sampai maktab dalam pukul 10.50 dengan kepenatan... ingat nak rehat... tetiba teringat barang2 satu hapa pun x kemas lagi... haha... makanya, terlewatlah entri ini sehingga ia ditaip pada hari ini...

Ok... sekian saje cerita untuk kali ini... bye3... =)

No comments: