Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Thursday, May 20, 2010

Kawan lagi...

Tadi aku terbaca satu blog... sape punye blog ntah, aku tak kenal pemiliknya... tapi yg pastinye ia adelah blog milik seorang kawan kepada kawanku yang sedang belajar di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)... rasanye tak payah la aku buat link kepada blog tu ye sebab aku pun da x ingat URL dia (dah cuba cari dalam history tapi banyak sangat, x tau yg mana satu)... :(

Takpe... takpe... yang penting sekali, dalam entri tu, beliau menulis mengenai kawan yang ade macam2 jenis kawan... ada kawan yg setia atau lebih dikenali sebagai kawan karib @ best friend @ ape lagi tah... dan ade juga kawan yang setakat kawan time senang dan hilang time kita susah... ade juga kawan yg datang time dy susah, dan hilang time dy senang, dan lain-lain lagilah... jangan risau... aku tak tujukan pada sape2... tapi sapa makan cili pastinye dia akan terasa pedasnya (kecualilah lidah anda seperti kulit biawak, maka anda tidak akan merasa kepedasan itu)... :p


Aiseyymen... ni da lari dari tajuk ye...


Kenapa ye sekarang ni aku suka post entri mengenai kawan2 nih? Aku pun tak tahu... Maybe because of some of my friend (or perhaps friendS) who have changed after they found their love one... I meant here, boyfriend @ girlfriend... ini fakta ye... bukan aku reka2 sendiri... aku sekarang ini sudah mula merasakan perubahan pada beberapa kawan aku yang sudah mempunyai kekasih hati masing2... dan bukan aku sahaja yang menyedari itu... beberapa orang kawanku yang lain juga sudah menyedarinya lebih awal daripada aku... aishhh... lampi gak aku nih ( agak la...) hoho~

** lampi = lambat pikap... :p

Kadang2 hati aku ini bertanya kepada diriku sendiri,

"Aku ni jeles kat diorang ke?"

Ermmm... (agak sukar untuk dijawab ye)... agak jeles la... entah la... kadang2 perasaan aku ni aku sendiri pun tak faham... agak bercampur baur ye...

Takpe la... aku cube untuk think positive ye... maybe mereka perlukan lebih banyak masa untuk bersama kekasih mereka (termasuk melalui telefon)... dan maybe aku terlalu mengharapkan mereka agar meluangkan masa denganku... kalau betullah ini sebabnya, mungkin lepas ni aku harus menjadi seorang yang lebih berdikari dan lebih bersendiri...

***bersendiri bukan bermaksud terperap dalam bilik dan tak tegur orang ye... maksudnye tak payah nak ajak2 orang kalau nak pegi mana2... just pegi sorang je... =)

Aiseymen... bila la aku nak ade awek nih... huhu~... gurau jek... jgn mrah ye... :p

2 comments:

Asip said...

aq xcmtu kn man?

Hazman Amini said...

Tak ah... ni bukan untuk ko... aku tau ko bukan org cmtu... malahan ko ajak aku lepak bilik ko lagi... huhu~... thanks... =)