Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Friday, December 4, 2009

Suke2 kesah ari ni... 3 Dis 09

Aku tiade topik menarik hari ini...

Saje saje nak menulis di sini...

Eh...salah...

menaip...

Hahahaha...


Pagi tadi ku mendengar cerita dari luar negara...
Seronok betul...
Tak payah la ku tulis di sini siapa yang bercerita...
Yg bercerita itu pun pasti terbace post ini (jangan marah yep)...
Saje suke2...

Sebenarnye ku selalu dengar citer orang2 dari luar negare ini...
Contohnye kakak sedareku di Jepun...
Tp itu di Timur...

Yg ku dengar pagi tadi adalah citer dari arah Barat...
Dan daripada kawanku sendiri...ya...kawanku...
Tak sangka ade kawanku yang telah merantau jauh...

Itulah pertama kali aku berbalas mesej secara langsung dengan orang di luar negara...
Aku berasa amat seronok mendengar ceritanya...
Membuatkan aku mula berimaginasi...

Macam mane agaknye perasaan kalau aku berade di tempatnye...
Dengan perbezaan Zon Masa yang jauh...
Pasti dia tertanya-tanya bagaimana keadaan di Malaysia...
Sepertimana aku tertanya-tanya bagaimana keadaan di sana pada waktu tersebut...

Terima kasih ye kawanku...
Kerana bercerita pengalaman kamu itu kepada ku...huhuhu~...

Dan akhirnye aku juga terlelap mengikut masa di sana (lepas subuh Malaysia = lepas tengah malam di sana)...huhuhu~...

Bila ku bangun...ade bubur lambuk di dalam periuk di atas dapur...
Rupenye itulah makanan tengah hari...
Nampak sangat la ku da terlepas sarapan...

Dan tadi malam ku tidak tahu nak buat ape...
Jadi aku pon mengikut ayahku ke pasar tengah malam (bukan pasar malam) dekat pusat pertanian daerah Ledang, Jalan Solok...
Pasarnye bukanlah pade tengah malam...tetapi kupanggil begitu kerana mula malam dan tamat pada tengah malam...
Tapi ku sampai dah dekat pukul 11... jadi barang2 banyak yang sudah dimasukkan ke dalam lori... nak anto KL...
Cume dapat membeli sedikit sayur2 dan kueh...huhu~

hahahaha...
Tak tau nak tulis ape lagi...
sekian saje kali ini...

2 comments:

neechee said...

ayat nak skema man . haha .

Hazman Amini said...

Luahan rase hatiku malam tadi...huhuhu~...syahdu tak ayat aku?