Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Saturday, December 5, 2009

Seronoknye........ 4 Dis 09

Ari ni adelah ari yang paling seronok dalam idup aku... Nape?... Hahaha... kerane pade ari ni satu impian yang aku pendam selama ni da jadi kenyataan... ape impian tu..?
Tadaaa....... inilah dia bende yang membuatkan aku merase amat gembira pada hari ini... KAMERA DIGITAL PERTAMAKU... bukan saje kamera digital aku yang pertama... malahan yang pertama dibeli dengan duit sendiri... macam tak caye je... kering gak la duit aku... tggl belen dalam RM100++ je... kamera ni jenama PANASONIC LUMIX model DMC-FS42, baru gak la dalam pasaran Malaysia. Ntah nape aku tengok2 tetiba tertarik lak nak beli. Harga dy RM599. 10.0 Megapixel. 4X Optical Zoom. Ade Intelligent Auto (iA), Image stabilizer, face detection, ape lagi ek... Pakej dalam kamera digital ni cuma...
-Kamera Digital
-Sarung
-Bateri Li-Ion
-Kad SD 1 GB
-Kabel USB
-Kabel AV out
-Charger
-Free beg sukan Nike-LUMIX
-Kotak
-CD Software
-User Manual
-Warranty 2 tahun
Bila tengok dan da dengar penjelasan exhibitor tu, aku pon cakap kepada org itu, "nanti la, tengok-tengok je dulu..."... tiba-tiba dia menaikkan offer dia, tambah RM20 dapat kad SDHC 6GB dan dapat penande buku LUMIX... hahahaha...maksudnye bayo RM619 dapat sume barang di atas... Hahaha...aku tetibe rase nak beli lak... pasal kamera tu takdelah aku kesah sangat sebab fungsi2 dy lebih kurang je dengan DMC-FS3 yg slalu aku pakai tu... tp aku tak bawak duit mase tu... lalu aku pon kate la kepade orang itu... "nanti la bang... tak bawak duit ni...". Mungkin dia ingatkan aku tak jadi beli, lalu dy meng'untung'kan aku lagi dengan offer baru... "OK la... you angkat ini sume balang(barang)... five nine zero (RM590)...I tak mau tengok ini balang lagi... manyak semak..." WOW!!!! RM590 dapat sume barang tersebut... lagi rendah daripada harga offer yg asal... tapi mmg tak bawak duit...
Aku pon meninggalkan gerai tersebut untuk mencari ATM... mane ade ATM kat MITC nih...hahaha... terpakse la aku loan daripade mak aku... naseb baik la mak aku ni jenis yang memahami... aku tunjuk je pamplet kamera tu, dy da paham aku nak bli dan tros mengeluarkan pinjaman segera...hahaha... dan dengan itu, secara rasminye kamera ini menjadi milik aku... orang kedai tu siap salam-salam lagi mase aku nak blah tu... siap ambikkan gambo amoi gerai dia tu... free gift, katenye...hahahaha~... tak leh bla...(gambonye tak leh la letak di sini,nnti korang salah sangke lak) :p
Inilah dia barang2 dalam pakej kamera digital ni... ade lagi brg len tp takyah la gambo...huhu~... Kat bawah ni plak kad SD yang aku kate tadi... Inilah dy kad SD... yang sebelah kiri tu(1GB) yang memang ade dalam pakej. Yg sebelah kanan tu yg dy offer kat aku. 6GB... harge asal dy RM139 (kad SD memang mahal)... Tapi memang untung beli... Cuba kira2 balik... Harga offer kamera yang asal RM599, kad SDHC 6GB RM139, tambahkan dua2 RM738, tp aku beli cume RM590... huhuhu~...

Pasni boleh la aku selalu ambik2 gambo... kalu kat maktab tu tak payah la aku pnjm2 enset kamera orang len lagi... Tapi mesti ade antara korang yg pelik ek, nape aku beli kamera? Tak beli enset kamera je? huhu...ade le sebab2nye yang tertentu... malas nak tulis kat sini... ok la... da penat menaip... bye...

No comments: