Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Wednesday, December 9, 2009

Saje-saje... 9 Dis 09

Ari ni 9 Disember 2009, maksudnye da 4 ari aku tak post pape kat sini... cian plak kat blog aku ni... dan aku pon cube menggagahkan jari-jemari ni untuk menaip sesuatu... huhu~ bukanlah aku tak mahu menaip di sini lagi... tiap2 ari online, dan aku akan sign in dan tekan 'new post'... tapi bile nak taip tu tak de idea lak nak taip ape... =D

Dalam 4 ari ni tak banyak aktiviti yang dibuat... sume bende yang same... bangun, online, makan, online lagi, men game, dengo lagu, online lagi, tido... skang ni da datang balik habit kat asrama, online smpi pg (walaupon biasenye lptop je yg online smpi pagi sambil mengadap aku yg keletihan). Dan besenye bende yg dihadap same je... masuk internet, first skali log in Gmail(cek same ade terdapat sebarang update di FS atau FB), bkak FB, sign in YM ngan Skype, bkak FS kalu rajin dan blog ni...huhu~...

Dan baru-baru ini tiba-tiba henponku dihujani panggilan tak dijawab atau lebih dikenali sebagai "missed call" drpade seorang kawan lameku... sempat juge aku menekan "answer" beberapa kali tapi dy terus off. Bile di'call' tak berjawab. Lalu aku mengambil keputusan menuju rumahnye di Bukit Banjar pade petang itu(7 Dis)... rupe-rupenye dy nk borak2 denganku tapi tak cukup kredit... hahaha...kamu rindu sama aku ya... alang-alang dah sampai lepak-lepak dulu... ade le sejam lebih aku bergayut(melepak) di situ... Time nak balik tu sempat la jugak berenti amek gambo kat jejambat PLUS nak gi umah dy tu... Dapat la jugak beberape pic di situ... pastu terpakse memecut moto balik ke uma (aku tak bawak kerane sebab2 tertentu) :p






Dan pagi tadi (8 Dis), aku gi kebun kat Panchor... Panchor? Kat mane tu? Pasti ade antare anda yang tertanye-tanye sebegitu ye... tak mau jawab... cari le sndiri... hahaha~...

Tujuan mak ngan ayahku pegi nak tanam pokok tapi tujuan aku pegi plak? mesti la nak main api... hahaha... Hahaha... bakar lagi... dan lagi... faedah daripade main api ni ialah kebun pun jadi bersih... huhu~







Kampungku yang tenang dan mendamaikan... kebun itu di sebelah kiri...

perumahan cendawan Grisek (tempat tanam cendawan)

Jambatan Panchor melintas Sungai Muar

Sawah Ring dan Gunung Ledang... selalunye cantik tapi ari ni gunungnye agak kabur di belakang...


Dah takde ape lagi nak letak dah...(dah stat nak blank) ok... bye... =D

6 comments:

(",anahraF said...

mst g kebun bwk cam neyh !
haaaha,

Hazman Amini said...

Hahaha... biase ah... ko ni mcm tak knal aku lak... huhu =D

neechee said...

man kau mcm ade kembar jee ??

Hazman Amini said...

Kenapekah kamu berkate demikian?

neechee said...

sbb gambo kat ats tu aku tgk kau mcm di duplicatekan hahah

Hazman Amini said...

Sudah gaharu cendana pula... dah tahu tanye lagi kenape.... hahaha~
Agak2 ko?