Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Sunday, December 27, 2009

Sambungan Post

Ini adalah preview daripada akhbar Metro Online- myMetro ( http://www.hmetro.com.my/Sunday/Mutakhir/20091227125157/Article/index_html ) berkenaan peristiwa kemalangan ngeri yang berlaku kat Parit Bunga malam tadi yang dah aku tulis dalam post sebelum ni.Rupa-rupanya 3 orang maut di tempat kejadian manakala seorang lagi mati kat Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar. Malam tadi sebenarnya aku tak tahu sangat apa yang terjadi. Yang aku tahu cuma kemalangan dan ade 2 mayat kat situ (sperti yang aku cerita dalam post sebelum nih). So, berita penuh boleh dibace dengan mengcopy dan paste link di atas pada browser anda yep.
Tiga yang maut tu rentung selepas terperangkap dalam van Nissan Vanette
yang terbalik dan terbakar selepas bertembung dengan sebuah Toyota Innova dan kemudiannya berlanggar dengan dua lagi kenderaan. Seorang mati kat Hospital manakala isteri dan anak bongsu mereka berumur setahun setengah sempat diselamatkan orang ramai. Sembilan penumpang dalam tiga buah kenderaan yang terbabit dalam kemalangan kira-kira 10.30 malam itu hanya mengalami cedera ringan dan menerima rawatan pesakit luar. Mangsa sekeluarga berasal dari Jalan Kim Kee, Muar dalam perjalanan ke Tangkak. Setiba di tempat kejadian, van mangsa bertembung dengan kenderaan Toyota Innova yang datang dari arah Tangkak. Van tersebut kemudian terbalik dan terbakar selepas berlanggar dengan dua lagi kenderaan lain, Toyota Wish dan Toyota Vios. ketiga-tiga mayat yang rentung dibawa ke Hospital Daerah Ledang di sini untuk bedah siasat. Tu yang aku nampak trak polis laju gile memotong bawak mayat. huhu~ ngeri betul.

6 comments:

neechee said...

man, kau bleh jd surat kaba bergerak arr. hehe.

Hazman Amini said...

Apekah itu satu pujian atau kritikan??... hahaha~

ahmad aizat said...

man...
mule-mule ak dengar berita van excident kat tangkak ak ingat ko yg excident...

aku da mule cuak dah...
hai...aku harap dalam hati jangan la kawan ak excident...

die kate van nissan vennete....
same cam van bapak ko la kan...pstu ak tengok dalm paper rupe-rupenye org cine yg excident...

PANDU CERMAT JIWA SELAMAT...
INGAT LA ORANG YANG TERSAYANG...

neechee said...

giso benau dak aizat ngan kawan baek dy ni .

Hazman Amini said...

Bese r... tak mcm ko... huhu~ =P

ahmad aizat said...

man...
sok ak da nak balik dah...
malam sabtu lapak kat rmah zaim(jerung)...
hari ahad baru bertolak ke johor....

hu hu hu.....