Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Monday, April 25, 2011

Cerita pendek.

Wah.. lama gile tak update blog ni.. semenjak PBS kalau x silap kan.. kesian blog ni, dari dulu asik kena tinggal je.. huh!.. *tolong ye wahai pembaca.. fahamilah keadaan owner blog ini yang senantiasa sibuk.. terima kasih.. =p

Dua tiga minggu kebelakangan ni memang sangat busy. Biasa la, budak cemerlang kan.. assignment semuanya nak  tunggu lagi dua tiga hari nak hantar baru start buat..haha.. tapi serius, assignment sem ni sangat TEBAL.. ya, sangat TEBAL.. di'bold'kan lagi di situ ye.. =p.. sem lepas, mostly assignment tebal lebih kurang belas-belas muka surat je.. tapi sem ni kebanyakannya lebih daripada 40 page.. jangan tak percaya ada yang sampai 100 page tau.. *dah macam thesis pulak*.. kui3.. =p

Dua tiga minggu ni sangat tension.. tension dengan kawan2.. tension dengan masalah dunia.. yang paling tension, duit dah takde.. tau tak, dalam tempoh sebulan, 3 kali adapter laptop saya rosak.. sekali rosak masa PBS, biasa la, charger dh lama.. sekali  lagi 7 April, charger tu meletup kat blok LDP.. dan sekali lagi beberapa hari lepas tu, meletup jugak kat blok TP.. seekali beli RM90-100, kira la kalau 3 kali berapa RM dah habis.. sumpah duit dah takde sekarang ni..

Disebabkan duit dah takde, aritu saya ambik kesempatan berniaga masa pesta konvo IPG ni.. takde jual apa pun.. saya masak dadih je buat jual..

Ok.. sebelum isu jadi basi, jom kita masuk cerita pendek minggu ni..

Minggu lepas IPG saya ni sibuk dengan pesta konvokesyen.. minggu tu penat sangat2.. hari Rabu kitorang dah start tolong kemas2 dewan besar.. merasa la jugak naek traktor bawak bangku.. *bila kenang balik rasa mcm mat indon kat estet Tanah Merah pulak.. ahaha.. :P

Kejap2.. actually saya nak cerita pasal gerai.. masa konvo aritu, kelas saya ambik peluang berniaga untuk tambah duit kelas. Kami sewa satu tapak kat area gerai2 tu.. tapi sangat kecewa sebab elektrik takde.. terpaksa kumpul banyak2 extension, pastu lay wayar dari masjid.. bukan main jauh lagi.aish.

Gerai kami.. =)
Gerai kitorang jual macam-macam.. ada sosej gulung, ada roti john, ada air limau, air kelapa, ice blended, float, macam2 lagi lah.. saya tumpang jual dadih.. ada perisa epal, ada perisa mangga.. paling special, ada perisa durian.. slurp2.. sedap oo.. haha..


Untung tak banyak.. cuma yang penting nak pengalaman je.. bukan senang nak dapat pengalaman berniaga kan.. sekali sekala tu kita kena ambik peluang.. huhu..


Ok.. sekian cerita pendek malam ni.. =)

3 comments:

amniey91 said...

man..ko jual dadih ag x??ak nak..haha

Unknown said...

singgah sat... nice blog

Hazman Amini said...

Amni - dadih jual lagi.. tapi dadih durian minggu depan baru ada.. =)

Sufian - huhu.. welcome2.. thanks! =)