Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Friday, November 26, 2010

Masalah pada Mozilla ke?

Nk share satu problem pada Mozilla Firefox... lepas baca ni nanti, sapa2 yg ada kepakaran atau pengalaman tu, leh la tolong2 ye apa yg patut. =)   .

Biasanya, sy online guna Google Chrome, tapi kadang2 sy still guna Mozilla Firefox sebab ade mcm2 plugin dan extension yg memudahkan kerja (download, etc).

Baru2 ni, Mozilla Firefox sy telah diupdate secara automatik (mmg sy ON kan automatic update tu) kepada Mozilla Firefox version 3.6.12... tapi sejak update tu, ada satu masalah yg timbul. Mozilla ni tetiba jadi mcm pelik tau. Bila bukak laman web tertentu, dy seolah2 x compatible dengan Windows Aero pada lptop sy. Dan secara automatik akan bertukar kepada theme Windows Vista Basic (xde transparent la tu)...

Pada mulanya, sy anggap ada laman2 web tertentu yg x sesuai dengan Windows Aero ni... tapi bila sy bukak page tersebut dengan Google Chrome, xde pulak masalah mcm tu... dan kadang2 bila kita bukak page yg sama, xde pun problem tu... tapi problem tu jadik kat page lain pulak... so agak2 apa problem ye? Mungkinkah problemnya terletak pada Mozilla 3.6.12 tu?

Sy tak kisah kalau problem tu x mengganggu performance laptop... tapi masalahnya, bila nak tukar theme tu, sistem jadi hang kejap... tu yg leceh tu... ish2...


Berikut ialah spesifikasi laptop sy yg berkaitan:
Acer Aspire 4736G
MS Windows Vista Home Premium 32-bit Service Pack 2
4 GB RAM

4 comments:

FF said...

askum, kadang2 firefox versi terbaru slalunya dia xcompatible lg extension yang dh install..slalunya akan terjadi

Hazman Amini said...

Ouh... ye ke... kiranya bukan prob pada laptop la kn? huhu~... selamat! .. thanks!! :)

FF said...

rsaanya bukan ada problem bagi laptop..mmg mozilla yang cm 2..sy pun kdg2 jd

Hazman Amini said...

ouh... ok... thanks.... :D