Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Friday, October 29, 2010

Study week sudah abes...

Mula2 sekali nak wish gud luck kepada kawan2 yang sedang dan akan menduduki exam dalam masa terdekat ni, tak kira la sama ada kawan2 kat universiti ke, kat ipg ke, kat kolej mana2 ke, terutama kpd beliau yg sedang menghadap exam dengan tekun skrg ini... gudluck2... jawab elok2 tau... jgn main tibai jawab je... haha~... caiyuk2!!.. (^^,)

**Sorry intro x best... slalu sangat update blog sampai dh xde modal nak buat intro yg menarik2 gitu... huhu~ :)

Minggu yg baru berlalu di IPG ini ialah minggu belajar atau lebih dikenali sebagai study week di kalangan pelajar universiti dan maktab serta sekolah... (opsss... sekolah tak ada study week ye... ok... sila abaikan... :P )

Bak kata kawan saya dalam blog beliau, kalau kat IPG sy ni jangan lah berharap untuk merasai suasana study week sepertimana di universiti... mengapakah?... ada betulnya jugak kut ayat beliau tu... tanya lah diri sendiri ye untuk mendapatkan jawapannya, tak pun perhatikanlah sekeliling anda ye... haha... apa pun, student di sini haruslah bersyukur sebab masih ada study week... kalau ikutkan kwan saya kat Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), diorang sem ni tak ada study week... puncanya?... exam diorang diawalkan untuk bg laluan kepada cuti Deepavali... gila kn?... adehhh...

Exam pun exam gak... balik tetap balik... haha... thanks lah kawan2 yg anta sy gi bus stand td ye... n thanks pada Syahir sebab benarkan sy bawak moto td... bru plan2 nak lepak2 ngan diorang kat gerai ABC sebelah bus stand BP tu, so kitorang keluar awal dr IPG td... tup2 baru turun moto, tengok2 bas sy datang awal plak... 3.15 petang bas tu dh sampai dh... so kna naik terus lah, kang kena maki ngan abg bas baru tau (pernah pulak dy maki orang)... huhu~... sorry ah geng... len kali sy lepak sama2 ye... =)

Cerita pasal ABC ni, tetiba terperasan yg sy dah gian nk makan ABC sejak akhir2 ni...

A...B...C...D...E...F...G...H... (sambung la sampai mana korang nak)... :P

ABC = Air Batu Campur...

Air batu campur ABC kat gerai sebelah bus stand BP tu memang sedap... pakej yg lengkap... ada sirap, susu krimer, ada air gula melaka, ada kacang merah, ada cincau, dan yg pling best ada jagung... sy suka mintak jagung lebih... nyum2... silakan terliur ye... ;)

Saje je besarkan gamba ni... biar korang lapar... huhu~ :P

Lg satu, ABC kat situ murah... satu mangkuk cuma RM1 je... kalau bungkus pulak RM1 je... eh, sama la pulak...  harga cendol pun sama, RM1 jugak... tp sy jarang beli cendol... sy slalu makan ABC je... haha... murah kn?... kiranya elaun tu kalau guna untuk beli ABC tu hari2 tetap x abis... makan la ko sampai kembung... haha~ :P

Hehe... kepada insan2 yg x pernah jumpa, ni pulak cendol ye... =)

Mcm x caye kn kat tengah bandar besar mcm BP ni (besar la sangat) masih ada ABC yg boleh dibeli dengan RM1... biasanya paling murah pun RM1.50 yg kita jumpa kn... kalau sapa2 ada gi makan ABC kat sini, ada 2 keratan berita pasal peniaga ABC dan cendol ni, mengenai perniagaan ABC beliau yg sudah sampai 60 tahun... kiranya ABC dan cendol warisan keluarga la tu... kui... tahniah2... :D