Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Tuesday, December 1, 2009

Pixar UP Movie Review

Haha... saje aku menulis ini untuk tatapan kawan-kawanku terutamanya tman2 maktab yang suka menonton movie di laptopku ini...

Baru-baru ini alongku balik dari Penang, dy bawakkan movie baru...

haaaa.... ni la ayat yang korang nanti-nantikan kan? hahaha~... kalu nak tengok tunggu la naek sem nanti yep...

Aku taknak citer semua... cume nak citer pasal yang satu ni... Citer UP, Pixar Studio. Penah dengo? Dy kuar dalam bulan 5 aritu dan masuk ke Malaysia...baru jugak la...huhu~...Ini adalah filem menyentuh dan lucu tentang Carl, seorang lelaki berusia 78 tahun yang baru saja kematian isterinya, Ellie. Kedua bertemu mase mereka masih muda dan membuat perjanjian untuk perjalanan ke suatu tempat yang disebut Paradise Falls di Amerika Selatan. Diorang kumpul duit tapi tak cukup2 sebab asik kene pecah tabung je. Dan satu hari Carl membelikan tiket untuk ke sana tapi Ellie mati sebelum mereka membuat perjalanan.

Nak dijadikan cerita, kawasan sekitar rumah Carl mula membangun dan disebabkan satu peristiwa, Carl diarahkan pindah ke Shady Oaks Retirement Village (tempat untuk orang2 tua le tu). Carl memutuskan untuk terbangkan rumah kesayangannya ke Paradise Falls menggunakan ribuan belon berisi helium. Rencananya berjaya, dan tak lama kemudian ia terbang tinggi di atas awan di langit. Sebaik Carl duduk di atas kerusi, dia mendengar ketukan - ketika membuka pintu depan, ada seorang budak di sana. Russell, 8 tahun "Wilderness Explorer" (mirip dengan seorang Pengakap) telah terbawa jauh. Carl menjadi watak ayah untuk Russell, dan mereka berdua memulakan penjelajahan liar dan gila bersama. Mereka bertemu dengan burung biru raksasa (Russell menamakan dia "Kevin") dan yang anjing bernama Dug yang boleh bercakap. Kumpulan yang terjebak dalam pesta pora bersama-sama, dan akhirnya cuba menyelamatkan Kevin daripada petualang tua gila dan segerombolan anjing liar.

Mungkin ada antara korang yang dah tengok citer ni... tapi yang belum tengok lagi tu tunggu la naik sem nanti yep... kita buat tayangan macam biasa lagi...hahaha~

No comments: