Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Thursday, November 26, 2009

Hari ini, 26hb November 2009,

Nape ye walaupun baru 6 hari cuti mula, tp aku asik teringat pade maktab tu je. Tetiba rase rindu pulak nak balik sane. Ntah nape tah. Tp kalu da blik sane nnti aku rindu nak blik umah pulak. Naseb baek aku dibenarkan memilih UMAH pade ujung minggu dan maktab pade hari2 bekerja (kerja? hahaha..."guru pelatih" kire kerja le tu). Dan naseb baek aku tak disuruh memilih antara maktab dan umah. Kalu tidak...Haha...serabut....serabut.....(pe aku melalut nih)

Kenape ye aku tetiba rindu nak blik mktab?

1. Kerana internet wireless yang laju?

2. Kerana rindu mau ketemu sama kwan2?

3. Kerana boleh main game pki LAN? (kantoi...huhu~)

4. Atau semua di atas?

Aku rase jawapannye D. hahahaha~. 1 markah untuk aku...Kenape? Haaaa.... inilah sebabnye. 1, kalu kat mktab, internet dy laju gla dan boleh online 24 jam (lptop je online, aku tido). Stakat loading page ni ayam2 je...huhu~..nak tengok video kat youtube pon laju jek...huhu~...tp tu tak kesah la pasal internet umah aku ni pon tak kurang gak lajunye...huhuhu~... 2, rindu gak r nak jmpe diorang nih...(jgn salah sangka...rindu sbg kwan, bukan berkasihan)...nengok mvie same-same (walaupun lptop aku jd mangse...hahaha~...x kesah), layan lagu same-same, lepak-lepak same-same, wat assignment same-same...kalu kat Tangkak ni nak cari sape...ade le dua-tiga ketul yang contact aku lagi dan aku contact lagi (tak same ke?..mmg tak same..). Tu pon jarang jumpe...yang smpai da tak ingat pon ade...hahaha~...biase la tu...so ble blik umah aku just terperap je la kat umah melayan adek kecik aku tu...huhu~..kalu rmi2 blik bes la skit...rse meriah skit uma ni...lgpon kalu dok mktab leh men game pki LAN...

LAN???...

Bg yang tak penah dengo psti anda menyangkanye sejenis biskut...atau seekor binatang liar di hutan...hahaha~...ia adalah Local Area Network, yg menyambungkan sume komp dlam rangkaiannye. Bile da bersambung leh la lwan perang...hahaha~...kalu tak asek lawan komp je...da bosan menang (lwan moderate boleh la...hahaha~). Kalu lwan ngan kwan2 tu ade le glak ketawe sket(walaupun kalah). kang kat umah glak sowg2, mcm mereng lak (walaupun aku slalu berkeadaan sebegitu mase bace komik ShinChan). Komik ShinChan yg menimbun-nimbun tu pon aku bace starting aku da tau ending (da hafal pasal slalu sangat bace) tp boleh la menemani di kala kebosanan..huhuhu~...tp kat uma pon bes gak. Leh nengok TV, men game, msak megi + telur, pe lagi ek...huhuhu~

Nape ye aku tetibe tulis bende ni...hahaha~...ni la akibatnye selalu layan feeling tngah2 mlam kat mktab. Da terbawak-bawak smpi ke umah. Ape2 hal pon, maktab ngan umah, dua-dua best!!!

2 comments:

neechee said...

haha . kan betol ape aku cakap. kau suke dok maktab sbb tenet dy laju uhh.

haa amek kau siap wat entry agy pasal tenet kat sne . syabas abg man, aahaha.

Hazman Amini said...

Hahaha...biase r...sbab tu tiap2 mlam aku g balsis...
dengki la tu...huhu~