Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Sunday, September 16, 2012

Rombongan Cik Kiah RBT 1 - Aidilfitri 2012

3 tahun bersama, ini kali pertama kami buat rombongan raya seperti ni. Sebelum ni ada jugak, tapi sekadar rombongan ke rumah tutor tersayang di Senggarang. Tak pernah lagi rombongan beramai-ramai seumpama ini.

Satu yang saya tabik dengan mereka ni. Perancangan last minute pun senang je menjadi dengan jayanya. Bagus betul.
Perancangan biasa-biasa saja. Ada jugak antara classmate yang tak dapat sertai. Mungkin tahun depan kita boleh plan dengan lebih teliti supaya semua orang boleh ikut dan kita boleh merayau sampai ke rumah rakan-rakan yang jauh tu sekali. InsyaAllah.

Tak tahu nak cerita apa. Laptop ni pun dalam keadaan yang sangat tidak stabil, tiba-tiba mati dengan sendirinya. Mungkin dalam masa terdekat ini perlu dibuka (disassemble) sekali lagi untuk membersihkan kipasnya.

Diharapkan gambar-gambar boleh membantu menceritakan segalanya.

Ahad - 9 September 2012

Bertolak dari perkarangan institut agak awal sebab nak pergi cari barang sekejap. Yang lain keluar kira-kira jam 11 pagi. Kemudian terus ke Segamat.

Destinasi pertama, rumah Farhana di Segamat, Johor.

*Ana, sorry ye.. xde gambar kat rumah ko.. ish3.

Turun semula ke selatan. Ke rumah Akmal kat Tenang.
Makan..makan..
Lepak tengok tv sekejap.. cerita sedih.. haha
Seterusnya turun ke selatan lagi. Rumah Shazana pulak.
Abaikan budak tudung merah tu. Haha.
Makan lagi.
Selepas itu mereka ke rumah pensyarah kami, Encik Hamizan. Tapi kami tak sertai sebab perlu balik ke Batu Pahat untuk ambil seorang lagi classmate yang baru sampai.
Ngada-ngada lalu highway.
Selepas Maghrib. Agenda seterusnya sepertimana tahun-tahun sudah. Rombongan ke rumah tutor kami, Encik Hussein di Senggarang. Tiap-tiap kali raya beliau buat rumah terbuka dan jamuan makan-makan seperti ini.
Makan lagi sampai penuh.
Sila tambah tanpa segan silu.
"Nak tambah tapi segan" kata beliau. =p
Borak-borak.
InsyaAllah.. tahun depan kita plan yang lagi meriah punya ya. Boleh pergi lebih banyak rumah lagi.


p/s: maaf  penulisan tak berapa menarik sebab siapkan dengan tergesa-gesa. =)

No comments: