Penulis tidak bertanggungjawab atas segala kesulitan yang timbul akibat daripada penggunaan sebarang bahan dalam blog ini. Sebarang maklumat yang tercatat dalam blog ini adalah hampir tepat pada tarikh penulisan tetapi mungkin berubah mengikut keadaan semasa.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan yang berkaitan, sila tuliskan di ruangan komen atau e-melkan kepada penulis. Komen anonymous dibenarkan, tetapi anda digalakkan untuk meninggalkan komen dengan mendaftar masuk akaun Google atau Blogger masing-masing.

Sebarang komen yang tidak berpatutan atau difikirkan tidak sesuai akan dibuang selaras dengan Akta Keterangan (pindaan 2012) di mana pemilik blog bertanggungjawab terhadap segala komen yang disiarkan.

Pemilik rumah penginapan atau homestay juga dibenarkan tulis iklan di ruangan komen. Terima kasih. =)

Monday, February 8, 2010

Seringkali...

Seringkali, kita tidak dapat sesuatu yang kita mahu...
Dan seringkali juga, kita mendapat sesuatu yang kita tidak mahu...


Seringkali, sesuatu itu tidak terjadi seperti yang kita ingini...
Dan seringkali juga, sesuatu yang kita tidak ingini itu terjadi kepada kita...


Seringkali, apa yang kita hajatkan itu tidak kesampaian...
Dan seringkali juga, apa yang kita cuba hindari itu berlaku ke atas kita...


Pernahkah perkara-perkara di atas berlaku kepada kamu?


Dalam lamunan ini aku terfikir sejenak...


Inikah lumrah kehidupan di dunia ini?

Ya, mungkin...


Dan aku sememangnya tidak berkuasa untuk melawan lumrah ini...

Kamu juga tahu itu...


Dan seringkali perkara-perkara di atas berlaku ke atas aku...


Ya, aku mengaku...

Memang semua di atas itu merujuk kepada aku... :p

Aku tahu kamu juga pasti pernah menghadapi keadaan itu...


Ya Allah, bantulah hamba-Mu yang kerdil ini dalam menghadapi perkara-perkara tersebut...

Amin...

No comments: